Aankomst in Bangkok

16 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Daar zitten we dan in Bangkok! Vanuit het groen-gele Den Haag met een groen-gele taxi onderweg naar het guesthouse New Siam II in Bangkok.

Een gekke dag zo, omdat je eerst een tijdelijk afscheid van familie en vrienden neemt om daarna via twee keer 6 uur vliegen, met een tussenstop in Abu Dhabi aan een groot avontuur begint. De reis zelf viel reuze mee, al was er weinig slaap en zouden we de eerste maaltijd in het vliegtuig niet echt als culinair beschrijven.

In Abu Dhabi was er trouwens ook een hoop chaos om niks. Een flinke opstopping in de hal, met een hoop geschreeuw. Zo was er op het einde eerst iemand die je tegen hield en stond daar direct achter iemand tegen je te roepen dat je door moest lopen (' Keep on moving!' ) lekker handig!

En dan Bangkok. Wat valt daar over te zeggen na een paar uur verblijf. Groot, druk, vreemde taal, vreemd geld, protesten waar wij gelukkig nog niks van gemerkt hebben en goedkoop (maar dan wel afdingen!). De eerste avond een klein rondje gelopen over de beruchte Khao San Road. Daarna rustig ergens afgelegen familie en vrienden van onze aankomst op de hoogte gesteld, terwijl we aan ons eerste Thaise bier zaten (Leo).

Waar moet je dan beginnen zo'n tweede dag in deze grote stad? Eerst maar eens ontbijten (gewoon toast, nog even geen rijst voor ons). Vervolgens hebben we de buurt een beetje verkend. Daar werden we aangesproken door een lieve Thai en vertelde ons leuke dingen die we konden gaan bezoeken (die overigens volgens ons oprecht lief was, geen oplichter). Daarna zijn we met een tuk tuk met prive chauffeur rondgereden door de stad (voor 88 cent, inclusief fooi). Onze eerste Buddha's gezien en ook een klein gedeelte van het protest mogen aanschouwen, maar dat viel allemaal reuze mee. 's Middags hebben we te voet onze wijk verder verkend en heeft Jasper zijn eerste duik in het zwembad genomen. Want het is hier namelijk dertig graden, met een briesje. Heerlijk dus!

We hebben er nu bijna een hele dag opzitten, straks aan het avondeten en biertjes drinken. Zaterdag gaan we naar Ayutthaya, de voorstad van Bangkok, die we waarschijnlijk op de fiets gaan verkennen. Zondag rijden we met de nachttrein naar Chiang Mai en zullen daar logeren bij Thong (de vrouw van Tony, eigenaar van Het Brouwcafe).

Volgende keer meer belevenissen van ons hier in het verre Oosten, nu weten jullie in ieder geval dat we goed en veilig zijn aangekomen (mocht je je daar druk om maken)!

Veel liefs,

Jas en Lou

1. Henk Kop:
    16 januari 2014
    Wist niet dat Jarreth zn eigen gebrouwe bier had?
  2. Henny:
    hoi daar,

Wat klinkt het allemaal geweldig zeg!En wat ziet het bier en eten er allemaal heerlijk uit,en dat voor die prijzen.We pakken gelijk het vliegtuig en komen er aan,haha.
    Wat zullen jullie bruin worden daar.
    Veel plezier en doe de groeten aan Tong,

dikke pakkerds van ons xxxx
  3. Sem:
    16 januari 2014
    Wat leuk om te lezen en zien. Grappig ook dat ik op het eind van mijn reis in precies hetzelfde hotel heb gezeten. Geniet ervan.
  4. René van den Burg:
    16 januari 2014
    Gelukkig dat we snel iets hoorden van jullie. Gek om jullie zo lang en zover weg te zien gaan. Dat is een vreemd gevoel. Des te fijner om eerste dingen te horen. Bier en zwembad doen vertrouwd aan. Dat is het begin van thuis voelen. En dan kennismaken met die andere wereld, die andere cultuur. Prachtig en een mooie levenservaring, die we graag gaan volgen. Bovenal: Geniet!!!
    Hier kijken we naar de regen; en de Dijk was gisteren weer gewoon de Dijk, maar dan met strijkersorkest erbij. Sommige dingen hier veranderen niet.
  5. Margriet:
    16 januari 2014
    hoi lieve neef en nicht,
    we kunnen het verhaal ook volgen hoor:)
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is en dat jullie weinig merken van de "opstand"
    Heel veel plezier daar en geniet!!
    Tot Horens!
    Theo, Marieke en Margriet
  6. Eef:
    16 januari 2014
    Fijn dat jullie het gebrek aan tukken tijdens de reis wat hebben kunnen inhalen in Bangkok, en dat voor die prijs! En mooi dat jullie nu nog van de boeddha's genieten, dat wordt vast eenzelfde verhaal als ik met de eekhoorns in New York...
    Veel plezier!! Xx
  7. Susan:
    17 januari 2014
    Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen!
    Zo voelt het tussen de luiers en voedingen door toch een beetje of we mee reizen.
    Deze week kregen we de Aldi folder met thema Aziatische week, haha.
    Ja en dan kun je die Thaise soep niet laten staan, alles om maar een beetje mee te genieten.
    Als ik je afgelopen do mis voor een gezellig bakkie koffie volg ik de raad op van Bert en Ernie, ben je droevig dan moet je gewoon zingen, en het help, haha.
    Alleen wordt de rest dan weer niet zo blij thuis.
    Dus heel veel gaan genieten en mee maken dan genieten wij mee!!
    Dikke kus zus